Wielu właścicieli sklepów internetowych inwestuje w wygląd strony, dobre zdjęcia czy reklamy. Tymczasem tym, co szczególnie wpływa na sprzedaż, jest dobrze opracowany tekst. Opis produktu w PrestaShop może być zwykłym uzupełnieniem karty produktu albo skutecznym sprzedawcą. Na co zwrócić uwagę, tworząc treści, które zachęcają do zakupu? Dowiedz się, czytając poniższy artykuł.
Poznaj swoich klientów
Podstawą skutecznego opisu jest poznanie klienta. Stwórz jego szczegółowy portret – zastanów się, kim jest, czym zajmuje się na co dzień, jakiego języka używa, czy preferuje proste zdania, czy bardziej ekspercki ton, jakie wątpliwości może mieć przy wyborze produktu, jakie problemy chce rozwiązać i jakich korzyści doświadczyć. Pomyśl o codziennych sytuacjach, w których Twój produkt może mu rzeczywiście pomóc.
Ważnym krokiem będzie tutaj analiza danych i opinii. Przejrzyj komentarze na swojej stronie, w social mediach oraz recenzje produktów konkurencji. Zwróć uwagę na słowa, które powtarzają się w pytaniach i opiniach. Właśnie takie frazy możesz później wpleść w opisy produktów, aby klient poczuł, że rozmawia z kimś, kto rozumie jego potrzeby.
Opisz rozwiązanie problemu, a nie sam produkt
Opisy powinny pokazywać nie tylko cechy produktu, ale przede wszystkim rozwiązania problemów. Warto też, by wywoływały emocje w potencjalnym kliencie. Zamiast pisać „Ekspres ma funkcję spieniania mleka”, można opisać korzyść: „Spieniacz mleka pozwoli Ci codziennie cieszyć się puszystym cappuccino w domowym zaciszu, bez długiego stania w kolejce w kawiarni”. Opis produktu w sklepie PrestaShop powinien odpowiadać na pytanie o to, jak produkt ułatwia życie, co zmienia w nim na lepsze.
Dobierz słowa oddziałujące na zmysły
Marketing sensoryczny w e-commerce pozwala odtworzyć doświadczenia zmysłowe za pomocą słów. W opisach niektórych produktów, np. kosmetyków, ubrań czy świec zapachowych, odwołanie do wzroku, dotyku czy zapachu angażuje wyobraźnię odbiorcy i zachęca do zakupu.

Zadbaj o wiarygodność opisów
Unikaj ogólników i pustych haseł w swoich treściach. Staraj się zadbać o autentyczność i prezentację konkretnych dowodów budujących wiarygodność Twojej marki, takich jak certyfikaty, liczba sprzedanych sztuk i pozytywne opinie klientów.
Nie zapomnij o SEO
Optymalizacja treści opisów produktów w sklepie PrestaShop nie polega jedynie na wstawieniu fraz do tekstu. Tym bardziej że aktualnie algorytmy coraz lepiej radzą sobie z rozpoznawaniem intencji użytkowników i dopasowywaniem odpowiedzi do ich potrzeb. Dlatego pracując nad tekstem z uwzględnieniem SEO, nie możesz pomijać oczekiwań użytkownika. Wplataj słowa kluczowe naturalnie w tekst i nagłówki, nie zapomnij też o meta title, meta description i atrybutach ALT przy zdjęciach.
Wprowadź elementy psychologii sprzedaży
Opis produktu może też pełnić funkcję minikampanii marketingowej. Zastosuj zasady psychologii sprzedaży, pokazując społeczny dowód słuszności w formie opinii, budując pilną potrzebę za pomocą ograniczonej oferty lub rabatów oraz stosując jasne wezwania do działania (CTA), takie jak
„Dodaj do koszyka” czy „Sprawdź, zanim zniknie”.
Według badań dla większości klientów opis produktu stanowi niezwykle ważny element decyzji zakupowej. Słowa mogą działać jak najlepsza kampania marketingowa przez 24 godziny na dobę na stronie sklepu internetowego, jeśli tylko zostaną odpowiednio dobrane. Dlatego przeprowadź analizę swojej grupy docelowej, używaj języka, którym się posługuje, prezentuj dokładnie rozwiązanie problemu, a nie wyłącznie informacje dotyczące produktu, zadbaj o wiarygodność treści oraz elementy psychologii sprzedaży. Dzięki dopracowanemu opisowi znacznie zwiększysz szansę na to, że użytkownicy wybiorą właśnie Twoją ofertę. Jeśli potrzebujesz wsparcia podczas optymalizacji sklepu PrestaShop i tworzenia skutecznych treści, możesz zapoznać się z ofertą agencji marketingowej IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/sklepy-internetowe-prestashop.




