wg.net.pl

Optymalizacja treści w PrestaShop – jak tworzyć opisy produktów, które sprzedają?

Optymalizacja treści w PrestaShop – jak tworzyć opisy produktów, które sprzedają?
Autor Tomasz Krzyśko
Tomasz Krzyśko

29 października 2025

Wielu właścicieli sklepów internetowych inwestuje w wygląd strony, dobre zdjęcia czy reklamy. Tymczasem tym, co szczególnie wpływa na sprzedaż, jest dobrze opracowany tekst. Opis produktu w PrestaShop może być zwykłym uzupełnieniem karty produktu albo skutecznym sprzedawcą. Na co zwrócić uwagę, tworząc treści, które zachęcają do zakupu? Dowiedz się, czytając poniższy artykuł.

Poznaj swoich klientów

Podstawą skutecznego opisu jest poznanie klienta. Stwórz jego szczegółowy portret – zastanów się, kim jest, czym zajmuje się na co dzień, jakiego języka używa, czy preferuje proste zdania, czy bardziej ekspercki ton, jakie wątpliwości może mieć przy wyborze produktu, jakie problemy chce rozwiązać i jakich korzyści doświadczyć. Pomyśl o codziennych sytuacjach, w których Twój produkt może mu rzeczywiście pomóc.

Ważnym krokiem będzie tutaj analiza danych i opinii. Przejrzyj komentarze na swojej stronie, w social mediach oraz recenzje produktów konkurencji. Zwróć uwagę na słowa, które powtarzają się w pytaniach i opiniach. Właśnie takie frazy możesz później wpleść w opisy produktów, aby klient poczuł, że rozmawia z kimś, kto rozumie jego potrzeby.

Opisz rozwiązanie problemu, a nie sam produkt

Opisy powinny pokazywać nie tylko cechy produktu, ale przede wszystkim rozwiązania problemów. Warto też, by wywoływały emocje w potencjalnym kliencie. Zamiast pisać „Ekspres ma funkcję spieniania mleka”, można opisać korzyść: „Spieniacz mleka pozwoli Ci codziennie cieszyć się puszystym cappuccino w domowym zaciszu, bez długiego stania w kolejce w kawiarni”. Opis produktu w sklepie PrestaShop powinien odpowiadać na pytanie o to, jak produkt ułatwia życie, co zmienia w nim na lepsze.

Dobierz słowa oddziałujące na zmysły

Marketing sensoryczny w e-commerce pozwala odtworzyć doświadczenia zmysłowe za pomocą słów. W opisach niektórych produktów, np. kosmetyków, ubrań czy świec zapachowych, odwołanie do wzroku, dotyku czy zapachu angażuje wyobraźnię odbiorcy i zachęca do zakupu.

Zadbaj o wiarygodność opisów

Unikaj ogólników i pustych haseł w swoich treściach. Staraj się zadbać o autentyczność i prezentację konkretnych dowodów budujących wiarygodność Twojej marki, takich jak certyfikaty, liczba sprzedanych sztuk i pozytywne opinie klientów.

Nie zapomnij o SEO

Optymalizacja treści opisów produktów w sklepie PrestaShop nie polega jedynie na wstawieniu fraz do tekstu. Tym bardziej że aktualnie algorytmy coraz lepiej radzą sobie z rozpoznawaniem intencji użytkowników i dopasowywaniem odpowiedzi do ich potrzeb. Dlatego pracując nad tekstem z uwzględnieniem SEO, nie możesz pomijać oczekiwań użytkownika. Wplataj słowa kluczowe naturalnie w tekst i nagłówki, nie zapomnij też o meta title, meta description i atrybutach ALT przy zdjęciach.

Wprowadź elementy psychologii sprzedaży

Opis produktu może też pełnić funkcję minikampanii marketingowej. Zastosuj zasady psychologii sprzedaży, pokazując społeczny dowód słuszności w formie opinii, budując pilną potrzebę za pomocą ograniczonej oferty lub rabatów oraz stosując jasne wezwania do działania (CTA), takie jak

„Dodaj do koszyka” czy „Sprawdź, zanim zniknie”.

Według badań dla większości klientów opis produktu stanowi niezwykle ważny element decyzji zakupowej. Słowa mogą działać jak najlepsza kampania marketingowa przez 24 godziny na dobę na stronie sklepu internetowego, jeśli tylko zostaną odpowiednio dobrane. Dlatego przeprowadź analizę swojej grupy docelowej, używaj języka, którym się posługuje, prezentuj dokładnie rozwiązanie problemu, a nie wyłącznie informacje dotyczące produktu, zadbaj o wiarygodność treści oraz elementy psychologii sprzedaży. Dzięki dopracowanemu opisowi znacznie zwiększysz szansę na to, że użytkownicy wybiorą właśnie Twoją ofertę. Jeśli potrzebujesz wsparcia podczas optymalizacji sklepu PrestaShop i tworzenia skutecznych treści, możesz zapoznać się z ofertą agencji marketingowej IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/sklepy-internetowe-prestashop.

tagTagi
artykuł sponsorowany
optymalizacja treści w prestashop
jak tworzyć opisy produktów
shareUdostępnij artykuł
Autor Tomasz Krzyśko
Tomasz Krzyśko
Jestem Tomasz Krzyśko, specjalistą w dziedzinie technologii z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w branży. Moja kariera obejmuje zarówno pracę w dużych korporacjach technologicznych, jak i mniejsze, innowacyjne start-upy, co pozwoliło mi zdobyć szeroką wiedzę na temat najnowszych trendów i rozwiązań w tej dynamicznie rozwijającej się dziedzinie. Specjalizuję się w analizie nowych technologii oraz ich wpływie na codzienne życie i biznes. Moje zainteresowania obejmują takie obszary jak sztuczna inteligencja, Internet Rzeczy oraz rozwój oprogramowania, co pozwala mi dostarczać czytelnikom rzetelne i aktualne informacje. W moim podejściu do pisania kładę duży nacisk na dokładność i przejrzystość, zawsze starając się przedstawiać skomplikowane zagadnienia w sposób zrozumiały dla każdego. Moim celem jest inspirowanie innych do odkrywania świata technologii oraz dostarczanie wartościowych treści, które pomogą w podejmowaniu świadomych decyzji. Wierzę, że wiedza powinna być dostępna dla wszystkich, dlatego z pasją dzielę się swoimi spostrzeżeniami na łamach tej strony.
Oceń artykuł
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 5.00 Liczba głosów: 1

Komentarze(0)

email
email

Polecane artykuły

Jak sprawić, by kontakt z klientem był skuteczny?

Przejdź do artykułu

PoradyJak sprawić, by kontakt z klientem był skuteczny?

Klienci podczas rozmowy z konsultantem oczekują szybkiej reakcji, zrozumienia i profesjonalizmu. Dlatego skuteczny kontakt z klientem nie jest dziełem przypadku, lecz efektem świadomych działań, przemyślanej komunikacji i wykorzystania odpowiednich narzędzi. Sprawdź, jak usprawnić infolinię dla firm, aby zwiększyć satysfakcję i lojalność odbiorców